Sådan indretter du bedst din biludstilling

Det at sælge biler kræver meget af dig som forhandler. Det er en stor investering for din kunder, så derfor bør alt spille, når du skal fremvise alle husets biler. Her har indretningen faktisk en større betydning, end du måske tror. Rammerne for salget har en kæmpe betydning. Derfor får du i dette indlæg en guide til, hvordan du skal indrette din udstilling, så den byder op til salg.

1. Væk med rodet

De fleste autohuse har en tendens til at rode. Uanset om det med dagens papirarbejde, autodele eller lign., så er der forstyrrende for kunderne. Rodet skal blive ude på værkstedet, og du bør have orden i dit papirarbejde. Alt andet virker uprofessionelt. Hvis I også sælger reservedæk, så sørg for at de står pænt stablet på et par dækreoler.

2. Luft i udstillingen

Når du skal placere bilerne i udstillingen, så er det vigtigt, at de står med god afstand til hinanden. Det gælder specielt, hvis rummet har lavt til loftet. Rummeligheden gør det mere overskueligt at kigge på de udstillede biler.

3. Pas på med personlige præg

Selvom du helt sikkert gerne vil give udstillingen dit eget personlige præg, så er det vigtigt, at det ikke skinner for meget igennem. Bilerne skal kunne tale for sig selv. Ellers bliver det svært for dine potentielle kunder at fokusere. For meget personlighed, farver og temaer bliver nemlig hurtigt larm i stedet for inspiration.

4. Ta´ selv bar

Selvom det virker som en ganske lille ting, så er det et stort plus, at du kan byde dine kunder på en kop kaffe imens de venter. En kaffemaskine kan gøre underværker for dine utålmodige kunder, som venter på at du har tid til at betjene dem.